Byten och returer

RETURER OCH REKLAMATIONER

Du har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp.

Viktigt att alltid spara kvitto och retursedel via DHL för eventuella returer och reklamationer. Meddela alltid till info@smartshoes.se /alt ring kundtjänst 0526-21955 att du vill ångra ditt köp för att erhålla ett retur ordernummer.
Returer som bara skickas tillbaka utan returnr debiteras 200 kronor för fraktkostnad och merkostnad.Returer som inte godkänns av oss kan ni få tillbakaskickade mot fraktkostnad.

Varan skall skickas i sin originalförpackning om du fått med sådan vid köpet, t.ex. skokartong . Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från att du meddelat oss att du vill utöva din ångerrätt. Retursedel erhålles via meil eller direkt hos Service Points utlämningsställe.
Returfrakt på betalas av kund och dras av på beloppet som betalas tillbaka.Fn 1 par 79- sek ,2 par eller fler 99- sek.
Om du väljer att returnera varan på annat sätt så tillkommer kostnad på 150 SEK.

Vi betalar tillbaka beloppet så snart som möjligt. Vi förbehåller oss dock rätten att vänta med återbetalningen tills vi tagit emot varan eller du har visat att varan har sänts tillbaka.

Om värdeminskning uppkommit till följd av att varan nyttjats i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa varans egenskap och funktion har Rekershopentanum rätt att få ersättning för detta från dig som kund. Detta genom att en viss procent av kundens ersättning för den/de returnerade varan/varorna dras av. Varan bör förpackas väl, i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar /tejp direkt på varans förpackning -plasta eller ta extra papper runt om innan.
Klarna sköter återbetalning via faktura, kort och direktbetalning.

Har du däremot köpt varan i butiken kan du tyvärr inte byta den via vår e-handelsbutik.

Vid en beställning i vår nätbutik ingås avtal om köp först när du mottagit orderbekräftelse från oss per e-post. Vi uppmanar dig att spara orderbekräftelsen för eventuella kontakter med oss.

Vi reserverar oss för eventuella fel i vårt lagersaldo.

Returnera i butik
Har du handlat online tar du bara med dig följesedeln och kvittot tillsammans med den vara du vill returnera till butiken. Klarna sköter all kreditering via kort eller faktura.

Vi följer Konsumentköplagens och Allmänna Reklamationsnämndens regler och råd gällande reklamationer, öppet köp och bytesrätt. Riekershopentanum följer lagen om distanshandel.

Riekershopen tillämpar inte bytesorder, beställning av nya varor görs via smartshoes.se

Kontakta alltid oss på info@smartshoes.se innan ni skickar returer eller när ni vill reklamera en vara. Reklamationer som inte godkänns av oss kan ni få tillbakaskickade mot fraktkostnad.

Reklamation
Det enklaste sättet att reklamera varan är i butiken. Glöm inte att ta med följesedeln som bifogades varorna. Detta är mycket viktigt för att bevisa att du köpt varan hos oss. Se därför till att alltid spara följesedeln.

Om du vill skicka tillbaka din vara som ska reklameras per post så kan du göra detta gratis med hjälp av returfraktsedeln som du du erhåller via meil. Ange returorsak. Kundtjänst ska kontaktas innan varan skickas iväg på info@smartshoes.se.

Eventuella transportskador bör noteras i samband med utlämningen.


Leverans inom 2-4 dagar inom Sverige

Fri frakt vid köp över 1.000 kr

Öppet köp i 14 dagar
Smartshoes